W dniach 16-17 wrzesień 2022 Gminny Ośrodek Kultury zorganizował wycieczkę do Kazimierza Dolnego i Sandomierza. W pierwszym dniu wycieczki odwiedziliśmy jedno z najbardziej malowniczo położonych miasteczek w Polsce – Kazimierz Dolny nad Wisłą. Spacerując jego uliczkami dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Kazimierskiej, jak również na rynek otoczony zabytkowymi kamienicami, gdzie na straganach spotkać można koguty wypiekane z ciasta i różne smaki krówek kazimierskich. Kolejnym punktem programu było zdobycie Wzgórza Trzech Krzyży skąd oglądaliśmy ruiny zamków oraz panoramę miasteczka. Zwiedzanie Kazimierza kończyliśmy od strony Wisły, po której płynęliśmy statkiem. W drugim dniu plan wycieczki zakładał odwiedziny w Sandomierzu, mieście królewskim, nazywanym Małym Rzymem ze względu na malownicze ulokowanie na wzgórzach nad Wisłą. Trasa wycieczki obejmowała zwiedzanie Katedry Sandomierskiej, spacer po rynku i urokliwych zakątkach miasta, takich jak Furta Dominikańska zwana uchem igielnym czy Wąwóz Jacka Odrowąża. Pod opieką przewodnika spacerowaliśmy podziemiami sandomierskimi ciągnącymi się pod miastem oraz podziwialiśmy panoramę miasta i okolic z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej. Dziękujemy Wszystkim, którzy zechcieli wybrać się z GOKiem w tę podróż!!!